Za posledné roky sme si mohli všimnúť určitú zmenu. Konkrétne v tom, ako prebiehajú dnešné nákupy. Predstavte si situáciu, v ktorej napríklad kupujete darčeky tesne pred sviatkami. Nie ste sami. Pred pár rokmi to znamenalo, že ľudia naštartovali svoje autá alebo nasadli do hromadnej dopravy a vo veľkom navštevovali kamenné predajne vo svojom meste. Dnešná doba má však eso v rukáve, sú ním internet a e-shopy.
Možnosť vytvoriť objednávku z pohodlia domova. Cez prehľadnú platformu, katalóg alebo konkrétny internetový obchod. Ďalšia výhoda spočíva v prehľadnosti a bohatej ponuke, respektíve v možnosti vyberať z množstva produktov a alternatív, ktoré súvisia s konkrétnou kategóriou. Kamenná predajňa môže mať v ponuke napríklad len posledné 3 modely tabletov, internet a sklady vám umožňujú vyberať zo širšej ponuky. Takisto vzájomne porovnať ceny, parametre a podobne.
Pre vás ako vlastníka e-shopu, resp. internetového obchodu je však podstatné, že obrovské percento ľudí dnes nakupuje online. Mať v prevádzke e-shop je síce neodmysliteľný základ, ale verte mi, rozhodne to nie je všetko a samo o sebe to nestačí. Musíte sa dostať na oči veľkému počtu potenciálnych záujemcov.
- Pre takýto web je kľúčová návštevnosť. Rastúca návštevnosť, ktorá sa dá dosiahnuť práve efektívnym zviditeľnením.
Je dôležité aktualizovať svoj obsah, novinky na sociálnej sieti, byť aktívny s PR článkami, no rozhodne je silným faktorom vaše postavenie v internetových vyhľadávačoch. To, aby vaša stránka dosahovala vysoké, čiže dobre viditeľné miesto v organických výsledkoch. Je to len náčrt faktorov, ktoré by mal s vami na odbornej úrovni prediskutovať seo konzultant.
A následne sa pustiť do účinných krokov, ktoré vďaka optimalizácii sprístupnia váš web mnohým potenciálnym záujemcom. Upraví sa do podoby, aby najlepšie vyhovoval kritériám vyhľadávačov ako Google, čím sa zvýši jeho postavenie. Hľadí sa pritom aj na užívateľov a na to, aby mali tendenciu zostať na tomto webe, vytvárať na ňom konverzie a v najbližšej budúcnosti ho opäť navštíviť.